24 June 2011

Potret Untuk Hari Bapa

TAJUK : Potret Hadiah Hari Bapa
TARIKH SIAP : 20 Jun 2011
SAIZ : A4 - 210mm x 297mm
MEDIUM: pensil graphite (hitam putih)
PENERANGAN :
Lukisan Potret untuk hadiah hari bapa. Tempahan Hardcopy dan Softcopy.

Ini foto asal. Walaupon foto asal nampak kabur sy tetap ambil juga cuma saya perlu lebih teliti terutama pada mata hidung dan misai. (hehe, macho abah dia, misai lebat ular sawa).. gurau saje.. Alhamdulillah Zeti (pelanggan saya) puas hati...

Ayat pada lukisan tersebut adalah permintaan Zeti dan ia memang mengingatkan saya kepada arwah ayah. Walaupon ini hanya lukisan bersaiz A4, tetapi ia sangat bermakna, cukup untuk anak-anak menunjukkan bahawa mereka sangat sayang kepada abah mereka, bukan dengan memberikan sesuatu yang yang mahal tetapi dengan menyusun kata-kata sudah mampu buat hati tersentuh.

LAMINATE
Untuk lukisan A4, sy akan laminate dan pos dan bagi lukisan A3, saya tidak laminate kerana saya perlu gulung lukisan tersebut dan kotakkan untuk penghantaran. Jangan bimbang harga sudah pon saya selaraskan.

p/s: Saya baru dapat bil Astro pada hari ni, dengar khabar bil akan dinaikkan, tapi tak ada perubahan pon, bila nak naik? atau dia saje buat gimik je?

11 comments:

NUR AIN AZMAN said...

Wahh, ade bakat melukis lah
lukis gambar aen leh? HEHE :P
gurau jerrr

p/s : tlg aen leh?

http://officialaenlicious.blogspot.com/2011/06/life-is-so-colorful-photo-contest.html

aleen aiden said...

woah,lukisan itu sangat kewl!hu3

eclipsesweet said...

wow... hebat...

tahniah.. chantek sgt lukisan tu..

Idham said...

terima kasih semua... :)

yatie Awang said...

cantik, masih nampak sama, pandainya melukis...

Elih Japahar said...

hebat lukisan tu~~!

tiefazatie said...

wah..pandainya melukis..

Idham said...

sebenarnya itu cuma hobi sahaja.terima kasih bagi sokongan

CiK PurpLePinkyPuff said...

wahhh~~ abg pandai melukis ek???mmg tabik la kat abg..:) tlg sy bole??:)

klik sini>>Bah, tolong dulu komen Entri ni Bah..:)

erleena said...

cantikxxxxxxx

Anonymous said...

Salam perkenalan, sye aisyah...sye pn ad jalankan bisnes potret mcm ni...sye kagum dgn lukisan saudara menggunakan pensel graphite..sya hanya pandai menggunakan pensel biasa dan juga lukisan mggunakan pastel...sedang belajar menggunakan graphite tp belum mahir, mohon kongsi ilmu ya...:)