01 April 2011

Ashraf Rifqi Azrul

TAJUK : Ashraf Rifqi Azrul
TARIKH SIAP : 31 March 2011
SAIZ : A4 210mm x 297mm
MEDIUM: pensel graphic (hitam putih)
PENERANGAN :
Ashraf Rifqi adalah anak en Azrul dari Jitra Kedah. Lukisan agak mencabar kerana permukaan perlu smooth dan perlu elakkan sebarang garisan yang mencacatkan wajah seorang bayi. Ia berbeza dengan wajah orang dewasa kerana sebarang garisan akan mengakibatkan kedutan dan tidak nampak seperti bayi. Ini adalah lukisan 'zoom in' yang agak mencabar dan saya berasa kepuasannya.
Sebelum ini en Azrul memang pernah tempah lukisan dengan saya. Dah lama tapi saya tak ingat. Kali ini lukisan untuk anaknya pula. Ok, Paling sukar nak buat mulut dia. Saya terpaksa padam tiga kali untuk menampakkan senyumannya mengikut gambar yang diberi. Gambar yang diberi oleh en Azrul memang bermutu tinggi dan tinggi pixelnya jadi saya tidak ada masalah nk lihat secara zoon in. Kalau anda nak hantar gambar janganlah hantar yang blur.. sakit kepala saya.
Saya tak tahu apa itu 17 januari 2011. MUNGKIN tarikh lahir Ashraf. OK, tempahan masih dibuka dan harga mungkin akan dinaikkan.

2 comments:

azruldemirtas said...

Assalamualaikum...Terima kasih kepada saudara idham ....sy ckup berpuas hati dgn hasil tangan saudara....17 Januari adalah tarikh lahir Rifqi...mmg gambar yang di ambil bg sy amat amat baik kerana sy menggunakan kamera canon yg sedang shj canggihnya.

Idham said...

terima kasih tinggalkan komen. Memang en Azrul ni pelangan tetap saya.