23 February 2011

Cristiano Ronaldo (Real Madrid)


Cristiano Ronaldo pemain Portugal dan pemain sayap Real Madrid. Dia join Real Madrid pada tahun Julai 2009 dan diberikan jersi no 9 yang sebelum itu dipakai oleh legenda Madris Alfredo Stifano. Satu penghormatan kepada Ronaldo. OK. Mengenai lukisan ini pula, saya sedang menggumpul portrait bertemakan bintang bola sepak yang hangat masakini. Lepas abih tema ini saya akan lukis tema lain pulak.
Tahap kesukaran sederhana sahaja. Hanya bermain dengan bayang dan memastikan rambutnya nampak tidak 'keras'. Satu rahsia dalam lukisan, apabila anda melukis di bahagian tepi elakkan memperjelaskan tepian kerana ia akan kelihatan seperti melukis kartun bukan lagi potrait. Baju dia warna putih, tapi saya sengaja gelapkan sedikit supaya taklah tenggelam dengan background yang dah sedia putih.
Lukisan Cristiono Ronaldo ini saya sudah di promote di ebay dengan harga RM30 penghantaran percuma ditanggung saya sendiri. Nak? boleh berurusan melalui Maybank atau Paypal pon saya terima. boleh klik disini untuk beli. Saya suka dengar komen dari anda. Terima kasih

No comments: