21 April 2008

Suka Lukis Kartun

klik gambar jika kurang jelas
Kartun ni dah lama dah saya simpan (salinan). Kartun masa saya lukis masa belajar dulu... jangan ingat saya kartunis pulak! sebenarnya saya lukis kartun nie sesaja jer apabila saya lihat ada ruangan kartun kat akbar harian metro. Sekarang tak ada dah ruangan kartun di harian Metro. Sajer jer hantar kalau keluar dapat juga komisyen nyer . Tapi yang menyedihkan dah berpuluh-puluh kartun saya hantar satu pon tak pernah keluar. Saya ada juga kawan yang lukis kartun secara memain cam nih, kartun mereka keluar pulak.. Saya dah tak lukis kartun dah.. Tapi tangan saya ni ringan jer nak menyonteng..kalo buku latihan yang dah tak pakai tu habis tak tinggal satu muka surat pon..habis kena conteng..entah ler pantang jumpa kertas dan pensel!.

6 comments:

YuszTieY said...

salam idham..cantik lah sume pic katun2 dan gambar2 tuh..nti bleh lukis plak gambar kami skuarge ekk..hehehe!~

YuszTieY said...

teruskan usaha melukis..minat yg menarik..good luck!~

KeMatZ said...

ok lahh tu idham... gunakan bakat yang diberi... hehehehhe teruskan usaha ko....

Eriyza said...

Comey plak pic kartun tuh. Bleh pinjam tampal lam blog tak?? Huhuhu!!! :)

Idham said...

yustiey - terima kasih, nak lukis gambar keluarga? bleh keluarga kak ada 6 org kan?

kematz - terima kasih. saya bersyukur dengan bakat dikurniakan. dan saya tahu setiap org akan ada kelemahan dan kelebihannya

eriyza - tu kartun biasa-biasa sajer . secara tak sedar rupanya saya ada lebih kurang 100 koleksi kartun!

>eCaH said...

saya da lame na lukis kartun,tp satu kartun pon sy tak berjaya nak buat.. :(