13 April 2008

Ibu dan Adik Marzuki (blogmenjerit)

saya dapat gambar ini dari sahabat blogger, marzuki jalil dari terengganu. ini foto ibu dan adik beliau yang diambil secara senget. sebenarnya gambar tersebut dalam komposisi menegak, tapi apabila saya letak dalam keadaan melintang, saya rasakan ia lebih menarik. Gambar ini memang unik dengan foto yang diambil secara senget dan aksi spontan kanak-kanak di dalam gambar yang menganga dan di dalam mulutnya ada gula-gula. Ibu dia rambut perang..saya termenung sebentar dan berfikir cammana nak buat rambut perang dengan lukisan pensel..cabaran baru..dan anda harus beri penilaian. Saya senenarnya berhati-hati melikis kedutan pada wajah ibunya takut kedutan terlalu menyerlah nampak lebih tua.

3 comments:

blogmenjerit said...

memang lawa, kuikui... terima kasih idham

mangosteenskin said...

kedutan itu just nice...saya rasa lukisan idham x menyebabkan ibu tu nampak lebih tua. cantik.

satu perkara yg saya adore dlm lukisan idham ialah spacing. idham selalu ada spacing yg hampir tepat antara subjek. satu lagi hasil kerja yang bagus!

nz said...

waaaaaaaaaaaaaa...nambah cantek